• Als men met spoed opgenomen, wordt men vermeld dat de patiënt doet weg lopen door de spoedeisende verpleegkundige. Waar de verpleegkundige zomaar uit zijn duim doet zuigen. Dan de afdeling hart verpleeging. Waar je bij wordt ontslagen mag de partner je verder niet meer bezoeken De afdeling klachten, zeer onfatsoenlijke als de klacht wordt vermeld, weet de klachten coördinator het volgende te vermelden. De patiënt moet het zelf de klacht vermelden. Als de klacht van de patiënt afkomt. Blijkt het personeel niet functioeerbaar te doen wezen. De behandelend afdeling houden geen rekening mee bij een afspraak met de bepaalde behandelaars, men moet op hun advies komen. De patiënt wordt niet als patiënt behandeld maar als een nummer.

    Sterke punten
    Leugens verkondigen met verkeerde diagnoze

    Zwakke punten
    Injectich op de afdeling laten liggen, het discrimineren van patiënten, slecht luisteren, de klacht niet waardig te nemen van de patiënt door de klachten Coordinator

    Door Een Gedupeerde op 6 juli 2020 Reageer
  • Opa en oma vroegtijdig overleden door fouten van dit ziekenhuis. Meerder voorbeelden dat ze mensen die terminaal zijn of niet zelfstandig kunnen eten als poppetjes in stoelen zetten op de gang met een bord eten voor hun neus om vervolgens niemand eten te geven. Al kwijlend trof ik mijn opa aan die al uren naar zijn bord eten aan het staren was. Oma heeft geen 5 dagen volgehouden. Er was niks aan de hand volgens meerdere artsen, toch gek als ze na een paar dagen overlijdt aan flinke darmkanker.. er was toch niks aan de hand. Ik stel mezelf regelmatig vragen of het kennen en kunnen in dit ziekenhuis wel optimaal is. En niet alleen oude mensen; afdeling verloskunde idem dito. Vriendin is daar bevallen, maar alles wat je ook kan bedenken is fout gegaan. Ze konden niet een normaal nietjes zetten. Luisteren daar zijn ze in ieder geval niet op getoetst tijdens de sollicitatiegesprekken. Tip van mij: als je je geliefde dierbaar bent, haal ze zo snel mogelijk uit dit ziekenhuis. Schandalig dat we voor deze kwaliteit zorg zoveel moeten betalen per jaar met z’n alle.

    Sterke punten
    Het snel laten overlijden van mensen

    Zwakke punten
    Alles waar de zorg voor staat

    Door Sher op 15 juni 2020 Reageer
  • Ik lag vandaag al op de operatie kamer en ze vroegen standaard vragen en op het laatst zij ik tegen hun maar ik neem geen bloed van een ander en opeens wisten ze van niks ben 2 ,5 jaar geleden daar nog geopereerd en opeens weten ze niks van mijn wil echt een slordige ziekenhuis en zo gaan ze met jou spullen en jou wil om.nu is de operatie niet door gegaan en ik weet niet of ik ooit nog zou vertrouwen

    Sterke punten
    Hebben ze niet en ze wouden naar deze fout mij snel weg werken uit het ziekenhuis ik moest gelijk weg

    Zwakke punten
    Alles

    Door Sri op 7 mei 2020 Reageer
  • De Gyneacoloog van het Spaarne ZH Haarlem Zuid heeft mij niet goed behandeld. Zij heeft een ingreep gedaan en vertelde mij niet wat er mis is. Ik vertelde dat ik door seksueel geweld en mishandeling klachten heb. Zij kon mij geen antwoord geven op mijn vragen en verwijst me weer naar mijn huisarts. Ik heb haar gezegd dat mijn lichaam niet in orde is. Zij zei dat kan gewoon door de spanning en stress komen. Ik heb een klacht ingediend tegen deze Gyneacoloog.

    Zwakke punten
    Niet goed geïnformeerd, niet serieus genomen, verwijst mij weer naar de huisarts terwijl mijn huisarts voor deze klachten mij heeft doorverwezen naar het Spaarne ZH. Komt allemaal door stress was haar antwoord.

    Door Anoniem op 27 maart 2020 Reageer
  • Ik heb net de longfunctie onderzoek gebeld het is nu 4-3-2020 om te vragen of mijn afsp van 10-3-2020 doorgaat INVERBAND MET CORONA VIRUS ZEGT DE DAME HEEL ONBESCHOFT MENEER UW AFSP IS ZOOO VER 🤨 het is over 6 dagen ik moet ook rekening mee gaan houden hoe en wat en dan pats de hoorn op zonder goeden dag of dag te zegen WAT EEN ONBESCHOFTE KUTWIJF...!

    Sterke punten
    DAT ZE GOED ZIJN MET FOUTJES MAKEN

    Zwakke punten
    Doen net of ze beste zikenhuis in gelderland zijn

    Door Rami op 4 maart 2020 Reageer
  • Als je beld om informatie over de wachttijden krijg je per dag andere antwoorden. Het begint met 80 dagen dan wordt het meer dan 80 dagen daarna is het meer dan 140 dagen, als dan vraag: het kan dus 180 dagen zijn? Ja dat kan ook. Is dan het antwoord. Maak er een duidelijk antwoord van! Succes met alles.

    Door Joep op 24 oktober 2019 Reageer
  • Ik kan helaas geen positieve review over dit ziekenhuis schrijven.

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    Veels te lange wachttijden. Ik ben eind april aangemeld door mijn huisarts en eind augustus kon ik pas komen.Voor de uitslag van de foto's en scans kan ik weer 2 maanden wachten zodat ik eind oktober pas krijg te horen wat er bij mij gevonden is. Al met al ben ik dan een half jaar verder. In deze tussentijd word er niets aan de hevige toenemende pijnen gedaan die ik aan 3 rugoperaties (overigens in een ander ziekenhuis) heb over gehouden dus ben hier niet accoord mee gegaan. Na lang aandringen heeft de dokter mij dan gebeld en hoewel de uitslagen niet goed waren en gebleken is dat ik veel pijn had heeft hij mij terug gestuurd naar het ziekenhuis waar ik notabene uitbehandeld ben. Onbegrijpelijk. Ook is er een gebrekkige communicatie tussen mij en de behandelend arts en met zijn secretaresse.

    Door Lara op 20 september 2019 Reageer
  • Kom ik daar in Zevenaar met spoed betreffende zorgen schade aan mijn rug en nek door botsing. Kon mijn nek niet meer draaien en deed flink pijn, was ook duizelig. Bij de balie werd ik niet geholpen maar weggestuurd richting Arnhem. Er zit geen spoedafdeling in Zevenaar volgens medewerkers aan de balie. Heel onbegrijpelijk, iemand met flinke pijnklachten wegsturen naar 20 KM verderop. Met moeite alles volgehouden en flink zitten te huilen, niemand die me hielp of begreep. Heel koud allemaal.

    Zwakke punten
    niet mensen helpen in nood.

    Door henni op 7 augustus 2019 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Proberen vanaf februari een combinatie afspraak te maken in Ter Gooi HILVERSUM !!! Krijgen schriftelijke afspraken Blaricum . De ene specialist plant al jaren de afspraak 1 jaar voor uit. Voor de andere specialist is dat onmogelijk(maximaal 8wekenvooruit)telkens is het onmogelijk om op 1 dag te plannen,terwijl de behandeling i.v.m.vernieuwde apparatuur gemiddeld een half uur in beslag neemt .Is natuurlijk de eventuele nieuwe afspraak niet zeker.

    Sterke punten
    De assistenten doen hun best. Waarschijnlijk regels van boven af.

    Zwakke punten
    De knelpunten zitten waarschijnlijk in het nieuwe systeem van de specialist welke geen afspraken een half jaar vooruit kan plannen,en niet in de zelfde lokatie. Het is te dwaas om van diverse personeelsleden te horen dien maar een klacht in. Het gevoel bestaat dat de leuze van patiënt gericht erg tekort schiet. De patiënt mag er wel daardoor twee dagen voor uit trekken,hoe zo is Groen zijn belangrijker dan de patiënten.

    Door Wil Veldwijk op 19 juli 2019 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • rond 18.00 binnen gebracht met de Ambulance, diagnose hardinfarct. om 3 uur in de nacht door personeel van de instelling naar huis gestuurd met nog steeds ernstige klachten. Konden niets vinden. 2 dagen later met grote spoed opgenomen hartbewaking VU ziekenhuis. 5 dagen gelegen. Geholpen aan een vaat verbouwing bij het hart. Klacht ingediend bij de klachten commissie Dijklander en zoals verwacht afgewezen. Geen enkele fout gemaakt. Conclusie Gerespecteerd ziekenhuis VU blijkbaar onkundig want zij nemen iemand 5 dagen op om NIETS. Schandelijk slecht ziekenhuis dat dijklander. Geef het maar een nieuwe naam maar het blijft het onkundige WFG

    Zwakke punten
    Alles

    Door Oosterveld op 2 juli 2019 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Mijn moeder is in mei 2015 overleden door toedoen van een verpleegster op de intensive care afdeling. Ik heb een gesprek gehad met de directeur van die afdeling hierover. Hij zou er achteraan gaan wat er is fout gegaan. Het is nu meer dan 4 jaar geleden,en ik heb nog niks vernomen. Ook de manier waarop het verder werd afgewikkeld vlak na de dood van ons moeder is erg discutabel. Ik vermoed dat er dingen gebeuren op de afdeling die eigenlijk niet kunnen.

    Door Paul Schilp op 19 juni 2019 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Sinds de fusie is de procedure bij het telefonisch contact zoeken veranderd, en NIET ten goede. De 1e juffrouw verbindt je door met een centrale, daar kom je vervolgens in een eeuwig durende wacht. Daar is van mijn kant geen tijd voor. Doordat ik dus niet geholpen was, kon ik de tijd van mijn afspraak niet bevestigd krijgen. Daardoor was ik 20 minuten te laat. Deze gang van zaken is niet EFFICÏENT. Er moet snel teruggegaan worden naar de situatie zoals hij was in het WFG, of een WEL verbeterde versie daarvan.

    Door van Hulzen K op 13 juni 2019 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Onprofessioneel - Review over Rijnstate

    Mijn afspraak is al TWEE keer afgezegd (eerste keer doordat die persoon ziek was, tweede keer omdat bleek dat ik bij de verkeerde persoon/afdeling was ingepland!), waardoor ik al ANDERHALVE MAAND aan het wachten ben tot deze afspraak eens plaats kan vinden! Daarbij heb ik ook nog eens voor niks vrij genomen van mijn werk. En voor de nieuwe afspraak moet ik dus weer vrijnemen van mijn werk, anders moet ik 3 MAANDEN wachten tot juni voor de eerstvolgende mogelijkheid?! Ik kan niet beschrijven hoe belachelijk en onprofessioneel ik dit vind!

    Door Arn op 25 maart 2019 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Mijn afspraak is al TWEE keer afgezegd (eerste keer doordat die persoon ziek was, tweede keer omdat bleek dat ik bij de verkeerde persoon/afdeling was ingepland!), waardoor ik al ANDERHALVE MAAND aan het wachten ben tot deze afspraak eens plaats kan vinden! Daarbij heb ik ook nog eens voor niks vrij genomen van mijn werk. En voor de nieuwe afspraak moet ik dus weer vrijnemen van mijn werk, anders moet ik 3 MAANDEN wachten tot juni voor de eerstvolgende mogelijkheid?! Ik kan niet beschrijven hoe belachelijk en onprofessioneel ik dit vind!

    Door Arn op 25 maart 2019 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Als je de kliniek wil bereiken hang je iedere keer 10 tot 20 minuten in de wacht. Met om de minuut een vervelend bandje “al onze medewerkers zijn in gesprek” Dit moet beter.

    Door Vissers op 5 februari 2019 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Laatst afspraak gehad bij plastisch chirurg en ben daar op mijn laatste krachten naar toe gegaan. Daar stuurden ze mij naar EHBO. Kom bij de triage en werd blauw ingeschaald. Omdat ik niet ziek eruit zak. Dus eerst naar hap waar ze mij vertelden dat ze met deze waarden weer verwezen naar spoed. Meld mij weer aan en de triage schaalde weer blauw in.. wel hartfilmpje genaakt en bloed geprikt en urine ingeleverd. Ik mocht niet eten en drinken terwijl ik naderhand de symptomen van uitdroging onderzocht heb en alle symptomen waren er. Maar ja voor de 4e keer ik oogde zo gezond. 22.00 werd ik eindelijk onderzocht en weer oogde ik zo gezond totdat de waarden bekeken werden en ik uitgedroogd bleek met nierfunctie van 58%. Daarna dus pas goed geholpen. 1 van de symptomen is depressie en als gevolg daarvan suïcidale gedacht want was zo moe eb lathargy, s geworden. Daar zat ik dan urenlang alleen zonder dat iemand nog naar mij kwam kijken. De neiging om weg te kruipen en het idee dat ik de afsluit dopjes van het infuus naaldjes open zou maken. Maar ja ik oogde niet ziek. Ik zou dolgraag horen waarom ik zolang in die lege wacht kamer zat want eigenlijk heeft mijn dit getriggerd naar vroeger waar ik zeer slechte ervaring had bij de EHBO. Ik kan dit geen plek geven. Ik vermoed dat jullie dachten dat ik aansteller was.

    Sterke punten
    Toen eindelijk de diagnose er was werd er adequaat gehandeld en ben goed verzorgd. Wel naar nogmaals te horen dat ik gezond toonde waren ze wel geschrokken dat ik echt ziek was en ben super verzorgd daarna. Daar bedank ik jullie voor.

    Zwakke punten
    Mensen met psychiatrisch achtergrond hebben jullie te weinig inzicht in.

    Door Erna op 6 juli 2018 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik ben verwezen naar arts Missotten door mijn eigen oogarts maar bij de eerste kennismaking had ik een akelig gevoel. Geluisterd naar mijn gevoel en thuis op Google gaan zoeken. Deze arts is veroordeeld door het tuchtcollege! Dat schijnt niet zomaar te gebeuren. Ik ga niet meer terug. Mijn ogen zijn mij dierbaar. Onvoorstelbaar dat iemand gewoon mag doorwerken.

    Sterke punten
    Aardige secretaresse.

    Zwakke punten
    Een arts in dienst houden die de fout is in gegaan.ik zou pleiten voor eerlijk zeggen dat men een straf heeft gekregen bij het tuchtrecht en dan patiënt de keuze geven of men door die arts wel dan niet behandeld wil worden.

    Door Lisa van Dij op 23 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • heb op 4 december een afspraak gehad met dokter tan die heeft me gezien en een aanvraag ingediend bij het ziekenfonds voor een wenkbrauw correctie brief gehad van het ziekenfonds is goedgekeurd maar begreep de brief niet helemaal dus naar de afspreekbalie met de brieft en gevraagd of de goedkeuring code voor een of 2 ogen was dat wist de dame achter de balie niet toen gevraagd wat de dokter aangevraagd had een of twee ogen dat wist ze ook niet want de dokter die mij gezien heeft doet die operaties niet dus moest maar een afspraak maken met de dokter die de operatie wel doet en als die een andere operatie wil ja dan moet er een nieuwe aanvraag ingediend woorden bij de zorg verzekeraar neem aan als je achter die balie zit dat je toch wel moet weten wat de codes op de brief in houden en kan je ook in de computer zien wat de dokter tan aangevraagd heeft in dan mij aan kijken of ik een of andere dombo ben was er gelijk klaar mee goedkeur brief verscheurd

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    mensen met weinig kennis van zaken achter de balie

    Door hennevanger op 1 februari 2018 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Mijn dochter moest bloed laten prikken, Nou de huisarts gaf door dat ze het hadden verpest. En god weet wat ze met het bloed hebben gedaan, verkocht of verspild. Mijn dochter wordt nu via de huisarts doorverwezen naar Maag, darm Lever afd. want haar probleem werd erger. Nu komt ze daar aan op 8-1-2018 jl. En nu moet ze WEER bloed laten prikken en ontlasting inleveren. Nou wat denk je; Ze krijgt 2 ontlasting potjes met de naam van een andere patient. Dus wat zou er gebeuren als ze dit niet had gezien. Waarvoor zij behandeld moet worden, daar zou die andere patient voor behandeld worden en een andere patient zou medicijnen en behandeling krijgen waarvoor mijn dochter behandeld zou moeten worden. Gaat goed hier met die blinde, onzorgvuldige en ongeschoolde medewerkers van het Flevoziekenhuis.

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    BIJNA ALLES EN OVERAL Onzorgvuldig Slecht Halen patienten door elkaar Raken bloed kwijt en ga zo maar door

    Door Sanam op 9 januari 2018 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Het Spaarne Gasthuis heeft een aantal stappen in haar sollicitatie programma op haar website geplaatst. In werkelijkheid houdt ze zich niet aan deze stappen. Klachten over de sollicitatieprocedure worden niet door de klachtencommissie afgehandeld, maar mag de afdeling zelf afhandelen. Liegen en bedriegen komt dus voor.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    vriendjespolitiek, slager keurt zijn eigen vlees.

    Door Frank op 4 december 2017 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Dramatische planning in Tergooi. Bij iedere afspraak in Tergooi moet je altijd tenminste een half uur wachten, meestal (veel) langer. Als je daar iets van zegt zijn ze not amused en hoor je dat ze van de verzekering of van hogerhand niet meer dan 10 min per patient mogen inplannen, maar dat het in werkelijkheid langer duurt. Ze weten dus al tevoren dat je (erg) lang moet wachten en doen er niets aan. Het gemak waarmee ze met de tijd van de patienten en begeleiders omspringen. Schande!

    Door Ontevreden op 4 december 2017 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Heup vervanging - Review over Refaja

    Op 24-11-2017 is door de heer den Boer een nieuwe heup geplaatst via de voorste benadering.De operatie is prima geslaagd,na de operatie verder verzorgd door geweldige mensen.Als ik een cijfer zou moeten geven kom ik op een 9 uit .Wel is er wat mij betreft kritiek over de voorlichtingsmiddag aangaande de operatie en daarna. Er werd met geen woord gesproken over de verschillende technieken met hun voor en nadelen ook in de begeleidende folder niet.Bij een ieder is bekent dat de voorste benadering grote voordelen heeft, maar daar werd helemaal niet over gesproken,het zou geweldig zijn als e.a eens geëvalueerd zou worden over deze zaak.De artsen die ik daar over gesproken heb zijn het daar volledig mee eens.

    Sterke punten
    Operatie is geweldig geslaagd,ook het verplegend personeel is geweldig even als het eten

    Zwakke punten
    Presentatie middag

    Door meijer op 28 november 2017 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • oogheelkunde - Review over UMCG

    ik heb een oogoperatie ondergaan in het UMCG, een gecombineerde staar- en netvliesoperatie (netvliesloslating). Ik ben onder de indruk geraakt van de patiëntvriendelijkheid en de professionaliteit van de afdeling oogheelkunde in het algemeen en het vakmanschap van de oogchirug(e) in het bijzonder. Het resultaat van de operatie is zonder meer perfect. Chapeau dames en heren van de afdeling oogheelkunde.

    Sterke punten
    zie boven

    Zwakke punten
    geen

    Door T. Meijer op 14 september 2017 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Aantal jaren geleden daar behandeld en gelegen wegens hartfalen maar is kennelijk niets veranderd. De ene arts zei toen direct opereren terwijl de ander weer zei dat het wel meeviel. Mijn huisarts vond het zelf ook vage boel en heeft me uiteindelijk naar een ander ziekenhuis gestuurd. 1 jongere cardioloog bij Maasstad spande de kroon en belde tijdens spreekuur tussendoor nog even vrolijk met zijn makelaar voor een nieuwe woning en rondde dat eerst af. Bovendien ligt dit ziekenhuis compleet afgelegen en slecht bereikbaar dus mensen van buiten rotterdam hebben geen idee hoe er te komen. Ik vond de verpleging weer wel goed.

    Sterke punten
    verpleging

    Zwakke punten
    Cardiologie Ligging

    Door Eddie op 9 september 2017 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.


  • Heupoperatie - Review over Rijnstate

    Mijn moeder al 81 jaar, hebben ze in het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem, nu al 1,5 jaar laten lopen met verschrikkelijk pijn in haar lies, nu zou ze een nieuwe heup krijgen, maar daarvoor moest ze eerst allerlei onderzoeken laten doen, hart en longen, die zijn nu gedaan. En nu is er nog niet eens een afspraak voor de heupoperatie. Niemand die er nu nog mee bezig is dat ze geopereerd moet worden, ze weten nergens meer wat van bij Rijnstate??? Hoe kan dit!! En dit is al 1,5 jaar aan de gang dat we zelf overal achteraan moeten bellen!!! Wat een waardeloze organisatie.

    Sterke punten
    Nog nooit iets van gezien, ook bij mijn vader niet!

    Zwakke punten
    Totaal geen goede organisatie, slechte communicatie, geen rekening houden met menselijke aspecten, etc. Teveel om op te noemen

    Door Jansen op 5 september 2017 Reageer

    Deze review is meer dan 12 maanden oud en misschien niet meer relevant.



Ziekenhuis-Ervaringen

Op Ziekenhuis-Ervaringen.nl lees je reviews over alle ziekenhuizen van Nederland. Dit geeft jou in één oogopslag een overzicht van meningen, ervaringen en eventuele klachten. Deel jouw ziekenhuis ervaringen met andere bezoekers en schrijf ook een review!