Rijnstate is uw ziekenhuis in de regio Arnhem, Rheden en De Liemers. Wij bieden uitstekende ziekenhuiszorg van topklinische kwaliteit. Dit doen we op vier locaties: Arnhem, Zevenaar, Velp en Arnhem-Zuid. In onze dienstverlening staat ú centraal. Onze medewerkers begeleiden u persoonlijk bij het verbeteren, herstellen en behouden van uw gezondheid. Dit gebeurt natuurlijk in afstemming met wat u wilt en kunt. Wij bieden u vertrouwen en veiligheid in een omgeving met een warme sfeer.

Rijnstate Reviews

    Geen eerste keuze

    Afgelopen jaar veel slechte ervaringen gehoord van patiënten in zowel mijn kennissen- als familiekring, die in ziekenhuis Rijnstate Arnhem zijn behandeld. Zorg en nazorg waren erg vaak onder de maat en de communicatie binnen Rijnstate was bedroevend. De medische zorg gaf veel stress, een onzeker gevoel en de nodige twijfels of de juiste zorg wel werd geleverd. Patiënten moesten zelf alert zijn bij tekort schietende zorg. Patiënten willen deze slechte ervaring het liefst het zo snel mogelijk achter zich laten en zien af van het schrijven van een review. Daarom heb ik gemeend dit review te moeten schrijven. Het lezen van diverse andere reviews waren voor mij de aanleiding en bevestiging om dit algemene review te schrijven, waarbij ik concludeer dat er in mijn ogen werk aan de winkel is voor het bestuur. Onder meer is cardiologie volgens mij een groot aandachtspunt! Natuurlijk zal er ook heel veel goed gaan en werken er veel toegewijde medewerkers, maar toch…. Persoonlijk twijfel ik geen moment meer als ik moet kiezen tussen het ziekenhuis Rijnstate of ziekenhuis Slingeland in Doetinchem.

    Sterke punten
    bereikbaarheid en parkeervoorzieningen

    Zwakke punten
    zorg, nazorg en communicatie

    Geen hulp in ziekenhuis zevenaar

    Kom ik daar in Zevenaar met spoed betreffende zorgen schade aan mijn rug en nek door botsing. Kon mijn nek niet meer draaien en deed flink pijn, was ook duizelig. Bij de balie werd ik niet geholpen maar weggestuurd richting Arnhem. Er zit geen spoedafdeling in Zevenaar volgens medewerkers aan de balie. Heel onbegrijpelijk, iemand met flinke pijnklachten wegsturen naar 20 KM verderop. Met moeite alles volgehouden en flink zitten te huilen, niemand die me hielp of begreep. Heel koud allemaal.

    Zwakke punten
    niet mensen helpen in nood.

    Onprofessioneel

    Mijn afspraak is al TWEE keer afgezegd (eerste keer doordat die persoon ziek was, tweede keer omdat bleek dat ik bij de verkeerde persoon/afdeling was ingepland!), waardoor ik al ANDERHALVE MAAND aan het wachten ben tot deze afspraak eens plaats kan vinden! Daarbij heb ik ook nog eens voor niks vrij genomen van mijn werk. En voor de nieuwe afspraak moet ik dus weer vrijnemen van mijn werk, anders moet ik 3 MAANDEN wachten tot juni voor de eerstvolgende mogelijkheid?! Ik kan niet beschrijven hoe belachelijk en onprofessioneel ik dit vind!

    Afspraak is al TWEE keer afgezegd, al ANDERHALVE MAAND aan het wachten

    Mijn afspraak is al TWEE keer afgezegd (eerste keer doordat die persoon ziek was, tweede keer omdat bleek dat ik bij de verkeerde persoon/afdeling was ingepland!), waardoor ik al ANDERHALVE MAAND aan het wachten ben tot deze afspraak eens plaats kan vinden! Daarbij heb ik ook nog eens voor niks vrij genomen van mijn werk. En voor de nieuwe afspraak moet ik dus weer vrijnemen van mijn werk, anders moet ik 3 MAANDEN wachten tot juni voor de eerstvolgende mogelijkheid?! Ik kan niet beschrijven hoe belachelijk en onprofessioneel ik dit vind!

    Heupoperatie

    Mijn moeder al 81 jaar, hebben ze in het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem, nu al 1,5 jaar laten lopen met verschrikkelijk pijn in haar lies, nu zou ze een nieuwe heup krijgen, maar daarvoor moest ze eerst allerlei onderzoeken laten doen, hart en longen, die zijn nu gedaan. En nu is er nog niet eens een afspraak voor de heupoperatie. Niemand die er nu nog mee bezig is dat ze geopereerd moet worden, ze weten nergens meer wat van bij Rijnstate??? Hoe kan dit!! En dit is al 1,5 jaar aan de gang dat we zelf overal achteraan moeten bellen!!!
    Wat een waardeloze organisatie.

    Sterke punten
    Nog nooit iets van gezien, ook bij mijn vader niet!

    Zwakke punten
    Totaal geen goede organisatie, slechte communicatie, geen rekening houden met menselijke aspecten, etc. Teveel om op te noemen

    Spoedeisende hulp

    Wat dacht je van spoedhulp bij de spoedeisende afdeling van een ziekenhuis. Je komt om 8.00 met je vrouw en een spoed verwijsbrief van de huisartsenpost. Kermend van de pijn waar morfine en nog zwaardere middelen niet helpen. Er van af het begin al duidelijk was waar de problemen zich bevinden. (Er is al een patiënten dossier van recente complicaties) komt er eerst een verpleegkundige, die haalt er na een tijdje een assistent arts in opleiding bij, na een tijdje wordt de arts stage begeleider er bij gehaald. Pijn medicatie wordt tot een maximum opgeschroefd, maar heeft geen effect. Onder tussen zijn er al twee uren van helse pijnen verstreken. De dienstdoende arts wordt er met frisse tegenzin bij gehaald en komt er ook niet uit. Als patiënt ervaringsdeskundige wordt hem door mij en mijn vrouw de patiënt medegedeeld wat er aan de hand is en dat de pijnbestrijding niet werk. Dan nog maar een experimenteel middel met sterke hallucinerende bijwerking er tegenaan. Maar de helse koliek pijnen worden ondertussen alleen maar heftiger. Onder tussen weer een dik uur verder bijna 11.00 op de klok, is er een chirurg genegen om een paar minuten zijn kostbare tijd te delen. En vindt dat er een scan gemaakt mag worden. 11:30u is de scan een fijn en wordt nogmaals de diagnose spoed uitgesproken. Dan is het bijna 12:00u, de helse pijnen zijn nu zo ondragelijk geworden en moegestreden geef mijn vrouw het op. Ze wil niet meer "Ik wil DOOD" GEEN pijn meer. De verpleegster haalt HAAR op met de melding dat de OK vrij is en klaargemaakt gaat worden. Om 14:00u lig ze in de voorkamer ondertussen 2 uren nog steeds te wachten op een spoed operatie. Om 14:45u mag ze na al een paar keer weggevallen te zijn omdat ondertussen ondragelijk is geworden, bij gratie GOD, na de broodnodige koffie PAUZE van dienstdoend personeel de OK in. SPOEDEISENDE HULP? Ik heb 7 uren lang allerlei kut smoesjes moeten aanhoren en ze mag dan uiteindelijk om ongeveer 15:15 ge-opereert worden en is ze door laksheid van het ziekenhuis personeel nu een stuk beknelde darm kwijt. En mag zij volgens hun blij zijn dat ze nog leeft, want zij hebben benadrukt dat zij toch hun uiterste best hebben gedaan. Ik bedank het Rijnstate personeel en zeker de ontzettend efficiënt werkende SPOEDEISENDE AFDELING, dat er na ruim 7 uur eindelijk en gaatje gevonden kon worden om te opereren. En verontschuldigen van onze dat wij af en toe hun koffiepauze en lunch en gezellige onder onsjes soms moest onderbreken omdat mijn vrouw een spoedje was
    👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻.

    Sterke punten
    Ammateurisme

    Zwakke punten
    Bijna geeft gequalificeerd ge passioneerd personeel
    Laksheid en niet luisteren.

    Schandalig

    Mijn vader was gevallen, heeft 6 uur op zijn buik op de koude vloer gelegen. Met ambulance naar Rijnstate gebracht, hij kon niet meer zitten , staan en al helemaal niet meer lopen !!!!
    Na 3 a 4 uur wachten , bloed afgenomen en foto's en wat testjes werd er door de dienstdoende ( leerling ) arts gezegd : zo meneer Verhaagen u kunt vanavond weer lekker in uw eigen bedje slapen !!!!!
    Ik , zijn dochter, ben woedend weggelopen. Na een uurtje werd ik gebeld door deze arts dat ik snel moest terug komen anders zou ze mijn vader in de rolstoel in een taxi zetten en naar huis toe sturen . Vergeet niet dat mijn vader nog steeds niet kon staan zitten of lopen !!!!!!
    Er waren geen medische gronden om hem een een nachtje daar te houden en bovendien was er een beddenstop .....
    Uiteindelijk samen met mijn oom , 82 jaar, mijn vader opgehaald en zo goed en kwaad als het ging thuis in zijn bed gelegd, hij woont alleen dus noodgedwongen hem die nacht alleen gelaten !!!
    Kortom Rijnstate: SCHANDALIG!!!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

Bezoek Rijnstate

Schrijf een review