Geen eerste keuze

Afgelopen jaar veel slechte ervaringen gehoord van patiënten in zowel mijn kennissen- als familiekring, die in ziekenhuis Rijnstate Arnhem zijn behandeld. Zorg en nazorg waren erg vaak onder de maat en de communicatie binnen Rijnstate was bedroevend. De medische zorg gaf veel stress, een onzeker gevoel en de nodige twijfels of de juiste zorg wel werd geleverd. Patiënten moesten zelf alert zijn bij tekort schietende zorg. Patiënten willen deze slechte ervaring het liefst het zo snel mogelijk achter zich laten en zien af van het schrijven van een review. Daarom heb ik gemeend dit review te moeten schrijven. Het lezen van diverse andere reviews waren voor mij de aanleiding en bevestiging om dit algemene review te schrijven, waarbij ik concludeer dat er in mijn ogen werk aan de winkel is voor het bestuur. Onder meer is cardiologie volgens mij een groot aandachtspunt! Natuurlijk zal er ook heel veel goed gaan en werken er veel toegewijde medewerkers, maar toch…. Persoonlijk twijfel ik geen moment meer als ik moet kiezen tussen het ziekenhuis Rijnstate of ziekenhuis Slingeland in Doetinchem.

Sterke punten
bereikbaarheid en parkeervoorzieningen

Zwakke punten
zorg, nazorg en communicatie