Maasstad Ziekenhuis

Het Maasstad Ziekenhuis wil de kwaliteit van leven van patiënten verbeteren. Wij doen dat vakkundig en zorgzaam. Kwaliteit van leven zien wij als het vermogen van mensen zich aan te passen en een eigen regie te voeren in het licht van fysieke-, emotionele- en sociale uitdagingen. Patiënten die in een ziekenhuis komen, worden hier in meer of mindere mate in beperkt. Met dit gegeven in ons achterhoofd zorgen wij voor onze patiënten. Ons uiteindelijke doel is om onze patiënten de beste kwaliteit van leven te geven die in hun persoonlijke situatie mogelijk is. Daarbij hebben wij ook oog voor hun naasten.

Maasstad Ziekenhuis Reviews

    Seh

    Zeer slechte SEH. Ik ben hier nu een aantal keren geweest, wat een slechte SEH. Uren wachten, totaal geen logica in wie er eerst naar binnen geroepen wordt,\\r\\nPersoneel niet erg geïnteresseerd. Druk je op de alarmbel, ben je een uur verder voordat er iemand bij je komt kijken. Ik\\r\\nSchrijf normaal geen reviews, maar het lijkt hier gewoon niet praktisch door te lopen!

    Sterke punten
    Makkelijk aan te rijden

    Zwakke punten
    Communicatie met elkaar!\\r\\nTotaal geen praktisch verloop

    Seh

    Zeer slechte SEH. Ik ben hier nu een aantal keren geweest, wat een slechte SEH. Uren wachten, totaal geen logica in wie er eerst naar binnen geroepen wordt,
    Personeel niet erg geïnteresseerd. Druk je op de alarmbel, ben je een uur verder voordat er iemand bij je komt kijken. Ik
    Schrijf normaal geen reviews, maar het lijkt hier gewoon niet praktisch door te lopen!

    Sterke punten
    Makkelijk aan te rijden

    Zwakke punten
    Communicatie met elkaar!
    Totaal geen praktisch verloop

    Gast vrouwen

    Wat een warm binnen komen door gastvrouwen Letty en Angelique!
    Complimenten aan de vriendelijke dames!
    Nogmaals dank voor de heerlijke koffie!

    Geen service

    Nu net mijn vader opgehaald gisteren aan zijn rug geopereerd 8 plat op zijn rug gelegen mocht nu naar huis.
    Omdat hij heel rustig aan moet doen en nu met rollator loopt heb ik de auto voor de ingang geparkeerd.
    Helaas duurde het iets langer dan een kwartier want we moesten ook nog even naar de apotheek wat schets mijn verbazing moet ik 7,50 euro betalen. Niet voor dat geld maar is toch belachelijk dat je niet eens iemand op mag halen die geopereerd is.
    Viel me vies tegen

    Heel tevreden

    Ik ben zeer tevreden met mijn bezoek aan het ziekenhuis. Het maken van de afspraak (doorverwezen via mijn arts) ging heel soepel en snel, en was makkelijk aan de telefoon geregeld met een aardige vrouw. In het ziekenhuis, de patiënt registratie ging heel snel en efficiënt en ik kon daarna gelijk naar mijn afspraak bij de cardiologie onderzoek afdeling. Daar moest ik slechts enkele minuten wachten en werd ik nog voor mijn afspraaktijd geholpen. De ECG ging heel soepel en de dokter deed op mijn gemak voelen en was heel aardig. Daarna kon ik gelijk bij de polikliniek cardiologie terecht en werd ik op tijd naar binnen geroepen door dr Ebink om het uitslag te bespreken. Hij heeft mij heel goed geluisterd en hij heeft veel vragen gesteld om zo goed mogelijk mijn situatie te begrijpen. Hij gaf daarnaast heel goed advies en ik voelde me gerustgesteld en kon ik heel open zijn.

    Sleutelbeenbreuk

    In dit ziekenhuis ben ik zeer slecht geholpen met mijn sleutelbeen breuk ik heb 6 weken moeten wachten totdat het duidelijk werd of ik geopereerd moest worden het is ook heel lelijk geworden maar dit zou met een operatie hetzelfde zijn ook zou ik weer kunnen fietsen maar dit mocht maar voor 2 uurtjes in de week. Verder werd ik door het ziekenhuis naar dagbesteding gestuurd terwijl ik hier totaal niet om gevraagd heb

    KNO-arts

    Omdat ik problemen had met mijn rechter oor ben ik verwezen naar een kno-arts. Deze zag een propje oorsmeer zitten en heeft dit verwijdert. Vervolgens heeft hij, zonder overleg, het buisje er uit getrokken omdat dit geen zin had. Hij heeft zijn bevindingen doorgestuurd naar mijn huisarts en daar lees ik dat ik niet gemotiveerd ben om een nieuw buisje te laten plaatsen?????? Hier is met geen woord over gesproken. Het enige was dat ik een afspraak moest maken voor een gehoortest. Deze heb ik inmiddels afgezegd.

    Sterke punten
    Bereikbaarheid

    6 lange uren moeten wachten op ehbo

    Laatst afspraak gehad bij plastisch chirurg en ben daar op mijn laatste krachten naar toe gegaan. Daar stuurden ze mij naar EHBO. Kom bij de triage en werd blauw ingeschaald. Omdat ik niet ziek eruit zak. Dus eerst naar hap waar ze mij vertelden dat ze met deze waarden weer verwezen naar spoed. Meld mij weer aan en de triage schaalde weer blauw in.. wel hartfilmpje genaakt en bloed geprikt en urine ingeleverd. Ik mocht niet eten en drinken terwijl ik naderhand de symptomen van uitdroging onderzocht heb en alle symptomen waren er. Maar ja voor de 4e keer ik oogde zo gezond. 22.00 werd ik eindelijk onderzocht en weer oogde ik zo gezond totdat de waarden bekeken werden en ik uitgedroogd bleek met nierfunctie van 58%. Daarna dus pas goed geholpen. 1 van de symptomen is depressie en als gevolg daarvan suïcidale gedacht want was zo moe eb lathargy, s geworden. Daar zat ik dan urenlang alleen zonder dat iemand nog naar mij kwam kijken. De neiging om weg te kruipen en het idee dat ik de afsluit dopjes van het infuus naaldjes open zou maken. Maar ja ik oogde niet ziek. Ik zou dolgraag horen waarom ik zolang in die lege wacht kamer zat want eigenlijk heeft mijn dit getriggerd naar vroeger waar ik zeer slechte ervaring had bij de EHBO. Ik kan dit geen plek geven. Ik vermoed dat jullie dachten dat ik aansteller was.

    Sterke punten
    Toen eindelijk de diagnose er was werd er adequaat gehandeld en ben goed verzorgd. Wel naar nogmaals te horen dat ik gezond toonde waren ze wel geschrokken dat ik echt ziek was en ben super verzorgd daarna. Daar bedank ik jullie voor.

    Zwakke punten
    Mensen met psychiatrisch achtergrond hebben jullie te weinig inzicht in.

    Niets verbeterd

    Aantal jaren geleden daar behandeld en gelegen wegens hartfalen maar is kennelijk niets veranderd. De ene arts zei toen direct opereren terwijl de ander weer zei dat het wel meeviel. Mijn huisarts vond het zelf ook vage boel en heeft me uiteindelijk naar een ander ziekenhuis gestuurd. 1 jongere cardioloog bij Maasstad spande de kroon en belde tijdens spreekuur tussendoor nog even vrolijk met zijn makelaar voor een nieuwe woning en rondde dat eerst af.
    Bovendien ligt dit ziekenhuis compleet afgelegen en slecht bereikbaar dus mensen van buiten rotterdam hebben geen idee hoe er te komen. Ik vond de verpleging weer wel goed.

    Sterke punten
    verpleging

    Zwakke punten
    Cardiologie
    Ligging

    Niet normale wachttijd

    Wegens bloedophoesten zaterdag huisartsenpost Spijkenisse gebeld, konden daar om 18.20 terecht. Eindelijk om half 8 aan de beurt en doorgestuurd naar Maasstad. Eerst naar huis wat spullen opgehaald en om 21.00 op de spoedeisende hulp. Met een kwartier aan de beurt bij de triageverpleegkundige met een bloeddruk van over de 200/100 infuus geprikt en even wachten tot er een kamertje vrij kwam. Nou dat even wachten werd 1.45 echt niet normaal ..na 2x vragen of we nog eens niet aan de beurt waren. Er zat niemand meer in de wachtkamer. Mijn geduld was iig op. Mochten we eindelijk naar binnen nog wachten tot 2.30 voordat er een arts van de eerste hulp kwamen. Vraagt ze ook nog waarom we midden in de nacht hiervoor kwamen. Ik zeg nou we zijn al vanaf 6.20 bij de huisartsenpost cq eerste hulp. Grrr. We hebben welgeteld tot 3.30 op het kamertje gezeten. Ik vind dit echt niet kunnen. Slechte zaak dit kan echt niet. En we snappen heus wel dat er mensen voor gaan dat spoed is

    Zwakke punten
    Wachttijd

    Wachten en gebrek aan communicatie

    1e Kerstdag mijn moeder opgenomen, eerste uur diverse onderzoeken daarna 2 uur wachten voor nog een echootje voor de zekerheid. Na de echo nog eens 1,5 uur wachten voordat ik zelf maar weer eens ben gaan vragen wat nu het plan is.
    Al die tijd ook mijn moeder niets te eten gekregen en op een 1e hulp bedje moeten liggen ondanks haar klachten over het liggen hierop.
    De arrogantie en schijnbare desinteresse gecombineerd met geen of onjuiste communicatie is vreselijk frustrerend!
    Ik kan me nu voorstellen dat deze irritatie tot agressie on een ziekenhuis kan leiden zoals ik wel eens ergens las.
    Nooit goed te praten, maar ik begrijp nu waar die vandaan kan komen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Slechte informatie; de dokter komt zo; we moeten nog even overlegggen; we komen u zo halen; enz...
    Geen drinken of eten in de 5 uur wachten.
    Oncomfortabel bed voor 5 uur in te liggen.
    Verpleegkundigen die je proberen zoet te houden, dokters die je afwimpelen.

    Wat een slecht ziekenhuis.

    Veel te lang wachten in de wachtkamers van SEH en Huisartsenpost.

    Ik heb de ziekte van Addison dus ik verg behoorlijk wat hulp.
    Maar elke keer word ik naar huis gestuurd met als argument doe maar rustig aan het is niets.

    Wat ik heb is dodelijk en dit ziekenhuis snapt dat niet.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Te veel om op te noemen.

    Vervelende mug van een ander ziekenhuis

    Als je vanuit het voormalig RvP ziekenhuis ,nu SMC, binnenkomt ,door plaats gebrek elders, op de longafdeling ben je bijvoorbaat al vervelend. Of er wordt gesproken over een "weer een Spijkenisse gekkigheid "
    De behandelmethoden en oorzaak wordt met grote vegen in de vuilnisbak gedeponeerd..
    Eigen patienten werden bij ontslag gecontroleerd op virussen ,

    Sterke punten
    Verplegend en verzorgend personeel op de vloer uitstekend.

    Zwakke punten
    Hoogmoedigheid v d arts en zaal arts.

Bezoek Maasstad Ziekenhuis

Schrijf een review